RUST
خوب من یک چیزایی در مورد زبان راست یاد
رفتم خیلی ابتدایی هست ولی دوست داشتم که خودم یک بار درسش رو بدم
1.Entry point
خوب ما یک اینتری پوینت داریم که برنامه ما از اونجا کد های ما رو کمپایل میکنه که تابع
main
هستش
بدین صورت
|  | 
2.print somthing(low level)
دقیقا مثل زبان سی یا زبان های دیگه
اگر بخواید چیزی رو چاپ کنید باید از تابع
println!();
استفاده کنید
|  | 
3.Set Variable
خوب برای ست کردن متغییر روش های متعددی هست و همچنین انواع داده های زیادی هست سعی میکنم با مثال اینا رو بگم
|  | 
4.Suffix
خوب اینم از انواع متغییر حالا این متغییر ها رو اینطوری هم میشه تعریف کرد که اسمش
suffix هست 
|  | 
یک
_<data_type>
در پایان اون متغییر اضافه میکنیم
5.Type Aliases
خوب یک چیز آپشنال هم هست ما میتونیم نام مستعار بدیم به دیتا تایپ ها مثل این :
|  | 
این خیلی جالبه
6.Mutability
خب یک موضوعی هست داخل زبان راست در مورد
mutability
که من وقتی متغییری رو تعریف میکنم حق تغییر دادنش رو ندارم چون به اصطلاح
immutable
و من باید
mutableاش 
بکنم
اینجوری
|  | 
7.Scope
و مبحث بعدی در مورد
scope
هستش در زبان راست ما میتونیم کلی اسکوپ متعدد درست کنیم و متغییر هایی رو اونجا تعریف کنیم که در جا های دیگه کاربرد ندارن ولی میتونیم از متغییر های گلوبال استفاده کنیم
|  | 
8.Constant
خوب مبحث جالب بعدی
constant
ها هستن که ما متغییر هایی رو تعریف میکنیم که قابلیت تعویض ندارن و این خیلی باحاله و میتونیم از شون هر جایی استفاده کنیم
|  | 
9.Shadowing
خوب موضوع بعدی
shadowing
هستش که وقتی یک متغییر رو دوبار تعریف میکنیم متغییر جدید سایه میندازه روی متغییر قدیمی و باعث میشه دیگه به قبلی دسترسی نداشته باشیم از نظر شخصی من بده چون ممکنه یک جا دو بار متغییر ست کنیم و لاجیک برنامه به هم بخوره
|  | 
10.Print somthing (medium level)
خوب موضوع پایانی هم چاپ متغییر ها هستش که اونم به دو صورت انجام میشه
|  | 
خوب در قسمت بعدی در مورد چگونگی گرفتن ورودی و اسپلیت کردنش یا تغییر دیتاتایپ ها صحبت میکنیم